Kapitoly
- 1. Učení v životě dnešního člověka
- 2. E-learning a jeho aktéři
- 3. Teorie učení (vzdělávání) a e-learning
- 4. Didaktika e-learningu – příprava a realizace kurzu s podporou digitálních technologií
- 5. Online technologie ve vzdělávání
- 6. Příklady e-learningu v reálné výuce
- 7. Pozitiva a negativa používání digitálních technologií ve vzdělávání
- 8. Informační zdroje a výzkum e-learningu
Informační zdroje a výzkum e-learningu
Odborné studie, články a knihy o e-learningu
- ERIC
- Facebooková stránka databáze ERIC
- EdItLib
- DOAJ – adresář časopisů v režimu Open Access
- Seznam volně přístupných časopisů zaměřujících se na oblast vzdělávání a technologií
- OpenDOAR – adresář volně přístupných repozitářů
- ROAR – registr volně přístupných repozitářů
- O iniciativě Open Access v češtině
- Google Scholar
Statistická data
- Statistika školství, MŠMT ČR
- Tematicky zaměřené zprávy PISA in Focus
- Český statistický úřad – ČSÚ
- ČSÚ – Informační technologie ve školství
- ČSÚ – Informační společnost v číslech 2021
- Evropský statistický úřad Eurostat
- Eurydice
- Eurostat Glossary: E-skills
- Klíčové údaje o učení a inovacích prostřednictvím IKT ve školách v Evropě (2011)
Data a výsledky (mezinárodních) výzkumů
- Mezinárodní asociace pro hodnocení vzdělávacích výsledků – IEA
- PISA – Programme for International Student Assessment
- Česká školní inspekce – PISA
- Výsledky výzkumu PISA z roku 2009
- ICILS – International Computer and Information Literacy Study
- Česká školní inspekce – ICILS
- Výsledky šetření ICILS 2018
- PIAAC – Programme for the International Assessment of Adult Competencies
- PIAAC – český web
Další výzkumy
- Světový projekt o Internetu (World Internet Project)
- Educause Center for Applied Research (ECAR study)
- European evidence database
- Mezinárodní výzkumná síť EU Kids Online